“Dok s radošću postimo, dušu, srce čistimo,

makar prašno tijelo to još na sebi nosimo”.

(Hazreti Mevlānā)

U razumijevanju suštine islamskih propisa u našem savremenom muslimanskom mišljenju nerijetko se pozivamo na reformatorsku misao Husein-ef. Đoze. Njegov dinamičan i kreativan pristup u tumačenju islamskih izvora može poslužiti kao paradigmatičan primjer praktičnog idžtihada. Ne upuštujaći se u detaljniju analizu Đozinog idžtihada u tumačenju islamske misli, podsjetimo se na njegov fenomenološki pristup zekatu i sadekatu-l fitru.

Svi znamo i vjerujemo u to da je ramazanski post jedan od islamskih temeljnih propisa (ruknova), koje naši muslimani kolokvijalno zovu „šartovi“. Dakle, ramazanski post je stroga islamska obaveza (farz) svakom muslimanu koji je pravni obveznik (mukellef). Svako ko bez valjanog razloga ne posti, veliki je griješnik, dok je svako ko ne priznaje i negira ovaj status i normu ramazanskog posta, nevjernik.

Često sebi postavim pitanje da li musliman (miritelj) ili mu'min (vjernik) može ili da li ima pravo mrziti? Postoji li u Kur'anu izraz za mržnju? Kada čitate Kur'an naći ćete jasne poruke da Allah (Bog) voli one koji dobro čine i koji se često čiste i pročišćavaju, ali i da ne voli one koji pretjeruju u jelu, piću ili bilo čemu drugom, one koji se grijehu odaju, one koji su hvalisavci...

© 2019 Muftijstvo bihaćko All Rights Reserved. Designed By N-H