Povežite se s nama

Iz medija

Muftija Kudić za agenciju Anadolija: Ljudi u svojim dušama osjećaju da treba osjetiti zajednički džemat

Naravno, naglasio je, ovdje se sada pokazala vrijednost institucije Islamske zajednice u BiH gdje je ona kroz svoje određene mjere koje je donijela uspjela da odgovori zadatku, kao i da su vjernici do sada zaista ispoštovali sve što je trebalo kao i imami.

U intervjuu za Anadolu Agency hafiz Mehmed ef. Kudić, muftija bihaćki govorio je o prvom teravih-namazu sa džematlijama, obilježavanju 27. noći ramazana – Lejletul-Kadr, kao i na koji način će se obilježiti Ramazanski bajram i Dan šehida.

Jasno je sinoć bila vidljiva neizmjerna radost džematlija zbog mogućnosti povratka noćnom namazu, teravih-namazu, poručio je hafiz Mehmed ef. Kudić, muftija bihaćki povodom odluke Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini kojom su od sinoć dozvoljeni i noćni namazi u džamijama.

– Veliko je zadovoljstvo za sve džematlije da ponovno nakon 20 dana, odnosno prvi put nakon samog početka mjeseca ramazana mogu prisustvovati teravih-namazu – naglasio je muftija Kudić.

Podsjetio je da je od 17. marta kada je Vijeće muftija donijelo Fetvu o obustavljanju džuma-namaza, sada konačno zaokružen proces ponovnog prisustva džamatlija na namazima.

Povratak u džamije

– Konačno uz Božiju pomoć se vraćamo polako u džamije, s obzirom na to da je već nekoliko dana otvorena mogućnost da vjernici prisustvuju dnevnim namazima, na podne i ikindiji-namazu. Ono što sam vidio na teravih-namazu, vidio sam da su džematlije došle sa jednom dozom posebne radosti. Bilo je to naravno, pod određenim mjerama koji su nadležni organi propisali, ali opet s druge strane meni je zadovoljstvo da vidim da ljudi zaista očekuju povratak namaza. Nekako sam primijetio da i oni koji su manje prisutni u džamijama da su sada zadovoljni i drago im je čuti da postoji mogućnost da ta dova zajednička bude u džamiji – kazao je muftija Kudić.

Naravno, naglasio je, ovdje se sada pokazala vrijednost institucije Islamske zajednice u BiH gdje je ona kroz svoje određene mjere koje je donijela uspjela da odgovori zadatku, kao i da su vjernici do sada zaista ispoštovali sve što je trebalo kao i imami.

– Tako isto i ove mjere o dopuštanju one će naravno ići polako. Kako je god bio težak odlazak ljudi iz džamija, odnosno nedolazak na vaktove, na džuma-namaz, tako jednostavno neće ni povratak biti lak. Mi vidimo da se ljudi polako i oprezno vraćaju. Posebno je to vezano za teravih-namaze. Ali moramo znati da je to ipak, ova posljednja trećina mjeseca ramazana i da ljudi osjećaju nekako u svojim dušama da treba taj zajednički džemat osjetiti – poručio je muftija Kudić.

Istakao je da “smo znali govoriti da je ipak, ovaj mjesec ramazan bio za mnoge povratak u porodicu gdje su u nekom porodičnom okruženju imali određene vjerske obrede”.

– Ipak, važnost džemata ne može se zamijeniti samo u obavljanjem obreda u svojim kućama. Džemat je veoma važan. Vidio sam kod ljudi i kroz lično prisustvo uz imama uz džemat na teravih-namazu da je on veoma važan – kazao je muftija Kudić.

Govorio je i o aktivnostima u RS-u s obzirom na to da je tamo još na snazi policijski sat koji počinje od 22 sata.

– Posjetio sam medžlise u RS-u i prisustvovao podne-namazu u Medžlisu Islamske zajednice Kozarac. Posjetio sam i Medžlis Islamske zajednice Prijedor i Bosanski Novi. Naravno razgovarali smo sa glavnim imamima i predstavnicima medžlisa islamske zajednice u tim mjestima o različitostima kada je u pitanju obavljanje namaza, a posebno teravih-namaza. Jer je upravo tada i bila donesena odluka o pokretanju teravih-namaza. Tako da smo tada iskoristili priliku da razgovaramo o tome. Jer znali smo da će to izazivati određene probleme u smislu nemogućnosti da prisustvuju ljudi na teravih-namazu – naveo je muftija Kudić.

Pridržavanje mjera nadležnih

Islamska zajednica u BiH je, kaže, u svim svojim mjerama na samom početku govorila o tome da vjernici treba da prate propise nadležnih organa.

– I naravno mi smo to od početka ozbiljno shvatili. I na samom terenu smo pratili krizne štabove i procjene. Nama je važno tu da slijedimo struku. Ako su krizni štabovi i struka odlučili da to još nije vrijeme za potpuno popuštanje u smislu dolaska na teravih-namaz, Islamska zajednica će to slijediti. Naravno, za ove druge mogućnosti, naši imami na području RS-a dosta kvalitetno su ih radili i pratili. Nadam se uskoro da će se i tamo promijeniti stanje pa da ćemo svi zajedno da ove posljednje dana mjeseca ramazana dočekamo u džematu – kaže muftija Kudić.

Imami su, navodi, dobili uputstva da slijede krizne štabove.

– Posebno je ostavljeno svakom glavnom imamu da on na lokalnom nivou, a to jeste sa lokalnim kriznim štabom dogovore način klanjanja, odnosno prisustva u džamiji. Oni zbog mjera koje su bile, ne mogu obaviti, odnosno ako je zabrana okupljanja, oni neće slijediti ono što je za većinu moguće u FBiH. Postoji mogućnost na nekim mjestima gdje je lokalnog karaktera, gdje su džemati u zaseocima da se ljudi u nekom manjem obimu okupe. Ali vjerujem da će ljudi poštovati mjere koje su propisane od kriznih štabova – naglasio je muftija Kudić.

Kaže kako su dali instrukcije imamima da oni na lokalnom nivou, na nivou medžlisa organiziraju svečanost, odnosno obilježavanje 27. noći ramazana – Lejletu-l-Kadr.

– Ta noć je naravno važna za svakog vjernika obzirom na momenat spuštanja objave u noći Lejletul-Kadr i sve propise koji su vezani za to. Ljudi imaju zbog nekakvog običaju da to noć provode u džamijama čak i oni koji rijetko dođu i prisustvuju namazu. Mi smo na nivou Muftijstva bihaćkog u pripremi organiziranja glavne svečanosti ili obilježavanja noći Lejletu-l-Kadr. Nama je i ovdje također, jedan od problema što moramo paziti na broj ljudi koji su prisutni u džamijama. Iako su naše džamije uglavnom velike i prostrane, ipak, moramo paziti tako da ćemo i ovu noć i u centralnoj svečanosti zajedno sa imamima i organizatorima napraviti da bude u mjeri kako to sada vrijeme i zahtijeva – kaže muftija Kudić.

Bajram-namaz i u salama i dvoranama

Posljednja trećina mjeseca ramazana, kaže muftija Kudić, je ona koja “nam u jednoj formi predstavlja itikaf, odnosno povlačenja u džamije”.

– To znači da iz neke izolacije u kojoj smo bili ovih proteklih vremena sada idemo u nekakav povratak Allahu dž.š. kroz itikaf. Taj itikaf je za nas veoma važan. Ovdje ne mislim samo na to da ljudi stalno borave u džamiji, nego itikaf vraćanje u džamiju. Naravno u pripremi je i obilježavanje Ramazanskog bajrama. Mi svakako imamo namjeru da to uradimo dostojanstveno, da obilježimo za muslimane veliki događaj, Ramazanski bajram. Također, želimo da pozovemo sve naše džematlije da dođu na bajram-namaz. Pokušat ćemo na različite načine da osiguramo da to bude na najboljem nivou. Već su određeni medžlisi iznajmili dvorane, sale za one džamije gdje su one manjeg kapaciteta Ove džamije gdje postoji mogućnost, vidjet ćemo da jedan dio džematlija bude u džamiji, a također, kako budu vremenski uslovi da se i vani klanja. Vjerovatno će to biti sadržajno samo sada za Bajram – navodi muftija Kudić.

Bajram, kaže, nije namaz koji traje dugo, ako se izostavi sabah-namaz u džamiji.

– Onda bi Bajram sadržavao samo kraću hudbu i dva rekata, i da se ljudima čestita Bajram. Nastojat ćemo da to vršimo prema uputstvima, da se držimo distance, odnosno da sa našim srcima čestitamo svakom bratu muslimanu i da onda podijelimo radost Bajrama – poručio je muftija Kudić.

Drugi dan Ramazanskog bajrama, Dan šehida, naglasio je muftija Kudić, kako je uobičajeno bit će obilježen.

– Otići ćemo na mezarje, proučiti Fatihu. Zajedno sa imamima Medžlisa islamske zajednice Bihać, sa građanima i vlasti proučit ćemo Fatihu za šehide i poslati određene poruke – naveo je muftija Kudić.

Izvor: Anadolija

More in Iz medija