Povežite se s nama

Vjeronauka

Stručni seminar u Cazinu: Islamska vjeronauka i mentalno zdravlje učenika

Budite sigurni da ćete se spasiti profesionalnog sagorijevanja samo ako svoj posao doživite kao misiju i ako djecu kojoj predajete zavolite svim srcem.

U medresi “Reis Džemaludin-ef. Čaušević” u Cazinu održan je seminar za nastavnike Islamske vjeronauke s područja Muftijstva bihaćkog. Na seminaru su se obratili muftija bihaćki hafiz Mehmed-ef. Kudić, direktor medrese “Reis Džemaludin-ef. Čaušević” prof. Zuhdija Handanović, te direktor Pedagoškog zavoda Unsko-sanskog kantona prof. Adis Džaferović. Prisutni su bili i rukovodilac Službe za vjerske poslove i obrazovanje Muftijstva bihaćkog mr. Haris-ef. Veladžić, kao i profesori medrese.

U radnom dijelu seminara prisutnima su izloženi stručni referati koje su prezentirali dr. Nezir Halilović, dr. Enes Svraka i mr. Nejra Nesimović. Ovaj seminar organizirala je Uprava za obrazovanje i nauku Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini u saradnji s Muftijstvom bihaćkim. Moderator seminara bio je Mensur-ef. Ćehić, koordinator za vjeronauku.

Nakon radnog dijela seminara upriličeno je predstavljanje priručnika pod nazivom Kurikulum i ishodi učenja u nastavnom procesu, autorica prof. Jasmine Terzić i dr. Adise Milić.

Muftija Kudić govorio je o značaju vjeroučiteljske misije u školama, posebno naglašavajući primjere iz časnog Kur’ana koji govore o posvećenosti i misijskom djelovanju Božijih poslanika:

“Islamska vjeronauka prisutna je u našim školama više od trideset godina. Ono što danas možemo čuti jeste da djeca i roditelji vole vjeronauku i da im se sviđa način na koji vjeroučitelji rade, kako na časovima, tako i izvan njih. Ta dobra prihvaćenost prvenstveno je rezultat dviju stvari: berićeta onoga što predaju i ljubavi prema poslu koji rade. Poseban fokus stavljamo na komunikaciju s vjeroučiteljima, podsjećajući ih da bez snažne ljubavi prema učenicima kojima prenose znanje neće postići željeni efekat. Sretan sam što primjećujem, a i što do mene dolaze informacije, da vjeroučitelji zaista rade s ljubavlju i da željeni ishodi ne izostaju. Svako ko svoj posao doživljava kao misiju, bez obzira na težinu zadatka, svjedoči jednom fenomenu – kako se s tim zadatkom uspješno nositi. Upravo onako kako Uzvišeni u Časnom Kur’anu kaže: ‘Vjerovjesniku nije teško da čini ono što mu Allah u obavezu stavi, jer takva je bila praksa i onih koji su prije bili. A Allahova zapovijed je odredba konačna.’ Budite sigurni da ćete se spasiti profesionalnog sagorijevanja samo ako svoj posao doživite kao misiju i ako djecu kojoj predajete zavolite svim srcem.” – rekao je muftija Kudić.

Na temu: “Uloga i značaj vjeronauke u očuvanju mentalnog zdravlja učenika” govorio je dr. Nezir Halilović, voditelj Odjela za vjeronauku u Upravi za obrazovanje i nauku Rijaseta Islamske zajednice u BiH. Istakao je da je doprinos vjeroučitelja u savjetodavnom i rehabilitacijskom smislu nemjerljiv i da bi se prema njemu trebalo odnositi s posebnim poštovanjem:

“Vjeroučitelji se stalno susreću s djecom koja su izložena različitim vrstama stresa, te kroz nastavne jedinice, ali i kroz individualne razgovore, s njima razgovaraju, čime značajno pomažu u njegovom ublažavanju. Zahvaljujući tome, djeca svojim kućama dolaze sretna i zadovoljna, što roditelji i primijete. Nažalost, naše društvo još uvijek nedovoljno valorizira ulogu vjeroučitelja u ovom segmentu, dok se, kada je riječ o Islamskoj vjeronauci, često fokus stavlja na trivijalne detalje. Mi ćemo, kroz naše programe i susrete i dalje davati prioritet onome što je najpotrebnije našim učenicima, izvršavajući svoju uzvišenu misiju odgoja i obrazovanja.” – kazao je dr. Halilović.

Dr. Enes Svraka, voditelj Odjela za mekteb i mlade pri Upravi za vjerske poslove Rijaseta Islamske zajednice u BiH, govorio je na temu Vjera i mentalno zdravlje djece i omladine. Govorio je o brojnim vjerskim načelima i praksi koja doprinosi očuvanju mentalnog zdravlja, posebno kod djece i mladih:

*”Zadaća Islamske zajednice jeste da prepozna i tretira prioritete u svom djelovanju. Jedan od fenomena koji smo prepoznali i kojim se intenzivno bavimo ovih dana jeste očuvanje mentalnog zdravlja nastavnika i učenika. Važno nam je da naše vjeroučitelje pripremimo i dodatno educiramo, kako bismo pomogli i njima i drugima. Islamsko učenje naglašava ravnotežu između duhovnog i emocionalnog blagostanja, pružajući konkretne smjernice za očuvanje mentalnog zdravlja. Praktikovanje islamskih vrijednosti, poput zahvalnosti, oprosta i oslanjanja na Boga, pomaže u suočavanju sa stresom i izazovima savremenog života, jačajući unutrašnji mir i psihološku stabilnost.” – rekao je dr. Svraka.

S obzirom na to da se svakodnevno, kao psihoterapeut, suočava s fenomenom profesionalnog sagorijevanja, mr. Nejra Nesimović govorila je na temu Mentalno zdravlje nastavnika islamske vjeronauke.

“Od nastavnika islamske vjeronauke očekuje se veća posvećenost nego od bilo kojeg drugog nastavnika. Međutim, i oni se suočavaju s ozbiljnim životnim i profesionalnim izazovima, poput preopterećenosti na poslu, akademskih pritisaka, nedostatka društvene podrške, finansijske nesigurnosti, te kulturoloških i religijskih stigmi. Sve to zajedno ozbiljan je alarm koji ukazuje na potrebu posebne brige o mentalnom zdravlju vjeroučitelja. Neophodno je pokrenuti otvoren i iskren razgovor o mentalnom zdravlju, aktivirati školske savjetodavne službe i programe podrške za zaposlenike, koristiti dostupne online resurse i na vrijeme spriječiti sve ono što može ugroziti mentalno zdravlje nastavnika.” – poručila je mr. Nesimović.

More in Vjeronauka